Herregud , LÄÄÄS !

-
Hej på er alla !
Gud vilken trevlig dag det har varit idag , typ ,  elle ja , lärorik iaf ^^ ,
LÄÄÄS !
Jobbade idag eftersom jag var ledig från skolan . Blev action ida på jobbet . . .  usch, Satt ut en hings i "rutan" ( Shagalh ) och jag vänder ryggen om och börjar gå , jag hör att det skrammlar och låter jättemkt. Vänder mig om och där ligger Shagalh  . Han har rullat sig rätt in i stängslet och sitter fast med ena bene under den understa stolpen och nått annat ett snäpp högre upp .... Han kunde inte en röra sig han bara låg där men försökte sprattla lite men jag fick honom att ligga stilla sedan försökte jag trycka själv tillbaka bena rätt elle snurra runt honom igen . Men nog för att jag är stor och stark men att flytta en 500 kg häst är inte så lätt ensam. Så jag ropar på Pelle i flera minuter ( för jag kan inte lämna hästen ) Och tillslut kmr han ut och han säger åt mig att kasta mig och lägga mig över hästens huve för att han inte ska kunna försöka resa sig och skada sig i bena för han skulle gå kval imöra . . . . Så jag lägger mig på huvet utan att tänka att jag lägger mig i allt bajs och hur jävla blött som helst var de. Men jag fick ner huve och jag fick ligga där i minst 5 min medans Pelle skulle hämta hjälp för han kunde inte dra hästen själv. Tillslut kom han tillbaka med hjälp och dom drog ( snurra runt ) hästen medans jag låg på huvet så han skulle vara stilla . . . 
Det gick bra och hästen fick inga skador alls , så det var värt att bli lite bajsig och så ^^ , :)

Annars har vell dagen varit ganska lugn på jobbet , var ut och körde Kapella en sväng . Usch så blöt och grusig jag blev av det också så jag var väldigt skitig då jag kom hem för ett tag sedan :P Men men , jobbar man får man räkna med de ! ^^ Hur har eran dag varit , hänt någe spännande ? :)

Tänkte försöka komma iväg och sola en sväng idag för jag det BEHÖVS ! Hörs senare :) Pösss


/ S.bergqvist

Kommentarer :

#1: Daniel

Re: joho tack, inget att klaga på! solen har skinit på mej, så jag är nöjd! själv då? :)

skriven
#2: Matildaaa

Jo, min dag har varit fin den :)

Hur har din dag varit? :)

skriven
#3: Eveline

den har varit bra! din då?

hehe tack ;*

skriven
#4: Lisa

sv: jaa! :) Den har varit helt okej, din då :)?

skriven
#5: johanna

hejsan, tackar som frågar min dag har väl varit helt okej, var ute och red en sväng i solen det var underbart! :)

skriven
#6: Linda

Men usch vad hemskt!!



Sv: Haha..

Min dag har väl varit helt okej :)



Vad gör du nu i påsk då?

skriven
#7: Carmen

jo då min dag har bara varit bra :D

solat på balkongen och läst en massa :D hihi

sj då?

skriven
#8: Christian

Ja han är toksöt :) Låter som din dag har vart lätt dramatisk, sånt där har man vart med om... Fast inne i boxar, har plockat löst minst en handfull hästar som fastnat ute på ridklubben

skriven
#9: F O U M O S E

jättefin header! :)

Lust att följa mig via bloglovin? :)

Vi kan följa varann om du vill :) <3

skriven
#10: matilda

Sv: Min dag har varit perfekt :) din då?

skriven
#11: frida

Hejsan!! hur är det med dig då?

kramkram

skriven
#12: Hanna

fin blogg! var gärna med i min påsktävling!

skriven
#13: frida

sv: jödå bara bra med mig :P

kramkram

skriven
#14: johanna

jaha, är inte det kul? :) Har du tävlat i romme någon gång då? :)

skriven
#15: matilda

Sv: Nu ikväll umgås jag med familj, vänner, släkt och min prins som kommit hem :)

Gör du imorrn då? :)

skriven
#16: Eveline

umgås med vänner och familj sjdå?

skriven
#17: johanna

fan vad kul, hoppas det går jätte bra! :) Vad har du gjort innan då? ridit bara eller började du med traven direkt?

skriven
#18: Anonym

Efter många om och män så är jag nu helt och hållet tillbaka till min blogg, nu med nytt team. Ta dig gärna en titt och spana in mitt senaste inlägg om musik.



Ha en bra kväll



Kram

/Linnéa

skriven
#19: frida

Sv: javisst! :P Imorgon blir det tjejkväll med några kompisar sedan på söndag blir det bara att ta det lungt. vad ska du hitta på då?

kramkram

skriven
#20: Liza

jättefin bloggdesign du har nu^^ glad påsk

skriven
#21: Anonym

åh! tack sötnos! min dag va bra := Glad Påsk!

skriven
#22: Daniel

Re: haha, taack så jättemycket! :D

ehm, i helgen händer så mycket som att jag ska fixa klart ett hyllningstal idag och imorgon ska jag spela klubbmästerskap i bowling, plus fixa lite med vårt projektarbete. :) vad händer (och fötter) själv? :)

skriven
#23: Carmen

massa goda middagar med härliga människor är det jag ägnat mig åt i påsk hehe härligt!



har du för dig idag då?

skriven
#24: Janna

den har varit bra men kall :p

Din då? har din dag varit bra?

skriven
#25: Lisa

Kika gärna in på min blogg och var med i frågestunden :D!

skriven
#26: Vanessa

sv; jo min fredag var toppen dindå?

kram

skriven
#27: Aziza

hahanäe han e min :O ;)

det är bra, själv da?

glad påsk! :D

skriven
#28: F O U M O S E

sv: Säg till när du lagt till mig så lägger jag till dig också! :) Kram<3

skriven
#29: pelle

Men åh fan, hur mår han (hon?) nu då?

skriven
#30: emma

fin blogg :)

skriven
#31: I S A B E L L A ♥

Okejokej..



jodå, det är bara bra med mig:) lite smått hungrig bara. Själv? :D

skriven
#32: Emma

Oj! Hur gick det med hästen?



Sv; Min påsk var fin! Jag var lite i Halmstad, Göteborg samt Herrljunga.. :) Kraaam

skriven
#33: Aziza

haha hästarna ser lite galna ut :P

haft bra dag?

skriven
#34: Anonym

Hejsan sötnos, sugen på att tävla? Kolla in mitt senaste inlägg där du helt gratis har chansen till att vinna ett super fint armband! :)



Kram

/Linnéa

skriven
#35: Bella

Jo tack en kanon helg! sj? :D

skriven
#36: Mathilda

men huvva då!!! :( bra att det gick bra iaf!! kom hit nu gullet!! <3<3

skriven
#37: sommarungarna!

Hejsan sötnos! eller Godmorgon, inte vet jag! :)

Men hur är det med dig ? :)

Och hoppas du har lika fint väder hos dig som v ihar här" :) KRAMAR PÅ DIG! :)

skriven

Kommentera inlägget här :